E-mail marketing

E-mail marketing afsnittet omhandler ideer og tips, så du kan få mere ud af din indsats.

Vi bygger videre på egne og andres erfaringer, så vi ikke behøves rende panden mod muren hele tiden. Rent teknisk så er funktionen med nyhedsbreve integreret i Kumentos opsætning af WordPress hjemmesider.

 

E-mail marketing

 

E-mail marketing kræver omhyggelighed

Først og fremmest handler det om omhyggelighed. Det er jo andres tid og opmærksomhed, vi søger. Gør du dig umage, så har du mulighed for stor glæde og succes med e-mail marketing.

E-mail marketing siges at være blandt de mest effektive metoder til markedsføring.

 

Emnelinje

Emnelinjen er det første modtageren af nyhedsbrevet ser. Derfor er det vigtigt at være særlig omhyggelig her.

Sjask og ubetænksomhed = sikker fiasko.

Brug tid på emnelinjen. Gerne inden du skriver nyhedsbrevet. Dermed bliver emnelinjen retningsgivende for nyhedsbrevets indhold. Fordelen ved det er, at brugeren ikke lokkes til at åbne nyhedsbrevet under falske forudsætninger.

Afsender

Hvem er afsender af nyhedsbrevet. Det er lige så vigtigt og også det første brugeren ser i mailprogrammet sammen med emnelinjen.

Brugeren skal kunne genkende afsenderen.

Jo mere snyd der foregår, jo vigtigere er det, at brugeren kan genkende dig med det samme.

Hvordan skriver du i praksis

  1. Skriv emnelinjen som det første
  2. Hold dig fra det indlysende
  3. Udnyt læserens nysgerrighed
  4. ”Keep it short, keep it simple”
  5. Placer de vigtigste ord først
  6. Fjern overflødige ord
  7. Personalisér din emnelinje
  8. Lad være med at snyde din modtager til at åbne
  9. BRUG IKKE STORE BOGSTAVER
  10. Storytelling

Antal budskaber

Hold dig til et primært buskab pr. e-mail / nyhedsbrev.

Det primære budskab skal gerne hænge sammen med din emnelinje.

Gennem overskrifter, emnelinje og brødtekst skal du forsøge at holde den røde tråd.

Du kan altid skrive flere nyhedsbreve.

Afsnit

Del tekst og indhold op i afsnit. Så kan læseren hurtigere overskue indholdet og læse det, som din læser finder interessant. Forvent ikke at der læses fra top til bund hver gang.

Hvert afsnit skal kunne læses for sig.

Afslutning

Afslutningen af nyhedsbrevet er vigtig. Efterlad ikke læseren forvirret, men fortæl hvad han eller hun nu skal gøre. Gerne med en tydelig “Call to action”.

Undersøgelser viser, at mange læsere springer teksten over og går direkte til afslutningen.

Modtagere

Hvis det har relevans for din forretning, så opdel dine modtagere af nyhedsbreve i flere grupper. På den måde kan du bedre levere relevant information til modtagerne.

Modtagere kan eksempelvis inddeles i en offentlig gruppe, medarbejdere og kunder. Der er mange kombinationsmuligheder.

 

Markedsføring med nyhedsbreve

Nyhedsbrev i Kumento

Nyhedsbreve er en funktion, der er fuldt integreret i Kumentos opsætning af hjemmesider og blogs.

Du kan læse mere om hele ydelsen “Nyhedsbrev” her.

Supportsiderne giver også et godt indtryk af denne funktion. Support – klik her.